Программа курсаЦільова аудиторія: власники та керівники підприємств, менеджери всіх рівнів
Опис курсу: У курсі «Мережевий менеджмент» розглядаються окремі теми традиційного менеджменту (управління організацією, управління персоналом та самоменеджмент) з точки зору мережі соціальних контактів.
Курс знайомить із новими науковими напрямами Social Network Analysis та Network Science, а також застосуванням нових ідей у бізнесі. Практичною складовою курсу є знайомство з інструментами аналізу соціальних мереж та застосування мережевого аналізу для вирішення бізнес-завдань, а також розширення персональних кар'єрних можливостей.
Мета курсу – підвищення ефективності управління та персонального просування на основі понять та інструментів мережевого аналізу.
Після закінчення курсу слухачі будуть:
• вміти збирати мережеві дані;
• вміти проводити аналіз мережі працівників організації;
• усувати «бар'єри» між підрозділами чи організаціями;
• розпізнавати та підтримувати тих, хто найактивніше створює соціальні зв'язки;
• виявляти надто завантажених співробітників та рівномірніше розподілити робоче навантаження;
• залучати тих, хто залишається на периферії, чиї знання недостатньо використовуються;
• створювати в організації умови, що сприяють пожвавленню та підтримці соціальних зв'язків;
• вміти помічати нові можливості та адекватно на них реагувати;
• усувати інформаційні затори.
Програма курсу
I. Мережі як інструмент управління організацією.
Соціальні мережі у історичному контексті.
Деякі результати сучасних наукових досліджень: експеримент Стенлі Мілгрема, сила слабких зв'язків Марка Грановеттера, теорія «структурних дірок» Рональда Берта.
Мережеве мислення та нові форми комунікації.
Приклади соціальних мереж. Структура соціальних мереж.
Основи аналізу соціальних мереж.
Огляд інформаційних систем аналізу соціальних мереж.
Система аналізу та візуалізації мережевих структур GEPHI.
ІІ. Управління соціальними зв'язками організації.
Приклади успішного застосування ідей мережевого аналізу у бізнесі.
Збір даних для мережного аналізу.
Мережевий аналіз та інтерпретація результатів.
Проведення змін у організації.
Досвід управлінського консультування: як усунути непотрібні «бар'єри» в організації та як підвищити здатність організації реагувати на нові можливості.
ІІІ. Управління людськими ресурсами.
Теорія соціального капіталу Джеймса Коуллмана.
Мережа співробітників та мережеві можливості організації.
Ідентифікація впливу окремих працівників на соціальні зв'язки організації.
Мережеві засади побудови команди співробітників.
Досвід управлінського консультування як розвивати живі зв'язки між співробітниками.
IV. Управління собою: розширення кар'єрних можливостей.
Діагностика персональної соціальної мережі.
Вдосконалення персональної мережі.
Побудова мережі, яка відкриває нові можливості.
Досвід управлінського консультування: як створювати, розвивати та підтримувати соціальні зв'язки.
Бізнес-тренер: Пугачова Олена Геннадіївна. Консультант з менеджменту з 1995 року. Кандидат економічних наук (2000). Закінчила з відзнакою Лондонську школу економіки з курсу мікроекономіки проміжного (другого) рівня (2000). Двічі стажувалась за кордоном (Париж, Будапешт). Автор та співавтор близько 80 статей у журналах США, Австрії, Греції, Португалії, Польщі, Росії та України, а також шести навчальних посібників та монографій.